Firmowe katalogi sprzedażowe – dlaczego warto w nie zainwestować?

Czy inwestycja w katalogi firmowe ma sens? Zdecydowanie tak! Może przyczynić się bowiem do skuteczniejszego zaangażowania klienteli i w konsekwencji większych dochodów ze sprzedaży. Jakie jeszcze profity wiążą się z wykorzystaniem firmowych katalogów?

Zalety używania katalogów firmowych

Prezentowanie firmowej oferty w formie graficznej przy bezpośrednim kontakcie z klientem jest niezwykle efektywne. Oto najważniejsze zalety używania katalogów firmowych:

  • estetyczna i elegancka forma prezentacji oferty firmowej – jest to szczególnie istotne, kiedy Twoja firma zajmuje się sprzedażą wyrobów lub usług o charakterze luksusowym
  • podkreślenie jakości i prestiżu swoich produktów i usług – w tym celu szczególnie dobrze sprawdza się stosowanie katalogów klejonych, których świetne wykonanie jeszcze mocniej podkreśli atuty Twojej oferty i zwiększy jej wiarygodność w oczach odbiorców
  • lepsze zapamiętanie oferty sprzedażowej przez klientów – większość ludzi to wzrokowcy, którym najbardziej zapadają w pamięć wyraziste i estetyczne obrazy – na przykład Twoje produkty!
  • oddziaływanie na wyobraźnię odbiorcy – kiedy klient zobaczy w Twoim katalogu ofertę ubraną w doskonałą szatę graficzną, to z większym prawdopodobieństwem zdecyduje się ją kupić

Aby katalog firmowy dobrze wyglądał w oczach klientów i zachęcał ich do korzystania z zawartej w nim oferty, musi być dobrze zaprojektowany. Należy między innymi wziąć pod uwagę jego wymiary, wagę, kolorystykę i rodzaj zastosowanych materiałów. Bardzo ważny jest również wybór jednej z dwóch technologii jego wykonania – może być on szyty lub klejony.

Katalogi szyte czy klejone – które wybrać?

Dobre drukarnie katalogów mają w swojej ofercie przygotowywanie dwóch podstawowych typów katalogów – szytych i klejonych. Pierwsze z nich są bardzo wytrzymałe i przystosowane do częstego, intensywnego użytkowania. Są przy tym niedrogie w produkcji i wykonuje się je szybko. Najlepiej sprawdzają się jako niewielkich rozmiarów cenniki, broszury techniczne czy ofertowe zeszyty.

Druk katalogów klejonych jest natomiast związany z zastosowaniem bardziej zaawansowanej technologii. Najczęściej są one wykonywane jedną z dwóch metod:

  • Hot-Melt – zakłada szybkie klejenie stron na gorąco, najlepiej sprawdza się przy mniejszych projektów
  • PUR – wykorzystuje się ją przy wykonywaniu i druku katalogów liczących więcej stron (nawet do ponad 250)

Katalogi klejone, ze względu na wysoką estetykę wykonania i lepszej jakości materiał (na przykład papier kredowy), wykorzystuje się zazwyczaj do prezentowania ekskluzywnych ofert produktów lub usług.

Drukarnia katalogów – jak wybrać najlepszą?

Tworzeniem profesjonalnych katalogów zajmują się internetowe i stacjonarne drukarnie. Dobre drukarnie katalogów mają w swojej ofercie różne rodzaje technologie druku oraz szycia i klejenia wyrobów. Ich pracownicy posłużą również pomoc przy wyborze konkretnej z nich, dostosowując rodzaj katalogu do specyfiki oferowanych przez Twoją firmę produktów lub usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *