Jak planować strategię marketingową i jakie działania w niej uwzględnić?

Odpowiednia strategia marketingowa pozwala na uzyskanie jeszcze lepszych rezultatów w promocji, także tej internetowej. Jak należy ją planować?

Czym jest strategia marketingowa?

Strategią marketingową nazywa się zespół różnych działań, które mają na celu odpowiednie prowadzenie działań marketingowych firmy, czyli jej reklamy.

Prawidłowo opracowana i realizowana strategia marketingowa pozwala na uzyskanie znacznie lepszych wyników niż w sytuacji, gdy działania reklamowe nie będą planowane w ogóle.

Czy strategia reklamowa jest potrzebna przy reklamie online?

Także w przypadku reklamy internetowej właściwa strategia marketingowa będzie umożliwiała uzyskanie bardzo dobrych rezultatów.

Strategie tego typu są przygotowywane między innymi w przypadku poniższych metod reklamy:

  • reklama w wyszukiwarkach internetowych – SEO, kampanie linków sponsorowanych, wykorzystująca także performance marketing,
  • social media marketing – reklama w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku,
  • content marketing – reklama bazująca na wartościowych treściach, wspiera SEO,
  • marketing afiliacyjny – programy partnerskie i lojalnościowe.

Oczywiście, strategia marketingowa może odnosić się nie tylko do poszczególnych metod reklamowych, ale może również opisywać całość wszystkich działań marketingowych prowadzonych przez firmę – w internecie, a także w innych mediach.

Jak tworzy się skuteczne strategie reklamowe w internecie?

Aby strategia w marketingu internetowym była skuteczna, koniczne jest wyznaczenie sobie określonego celu oraz drogi do jego osiągnięcia.

W tym przypadku bierze się najczęściej pod uwagę koncepcję 5P, a mianowicie:

  • produkt/usługa (product),
  • cena (price),
  • miejsce (place),
  • promocje (promotion),
  • ludzie (people).

Przygotowanie strategii marketingowej w internecie najlepiej powierzyć specjalistom od tego typu działań. Usługi te oferują obecnie doświadczone agencje marketingu online.

Odpowiednia strategia marketingowa w przypadku e-marketingu pozwala na stworzenie solidnych podstaw do realizacji promocji online, dlatego warto odpowiednio ją przygotować!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *