Na co zwrócić uwagę przy umowie najmu w galerii handlowej?

Galerie handlowe w Warszawie codziennie odwiedzają tysiące klientów. Rocznie ich ilość można mierzyć w milionach. Z tego powodu powierzchnie handlowe oraz usługowe w takich miejscach mogą się prezentować jako wyjątkowo atrakcyjne do wynajęcia. Jak negocjować warunki wynajmu z przedstawicielem centrum handlowego?

Brak wzoru

Umowa najmu obowiązuje dwie strony. Najemca zobowiązuje się do przestrzegania pewnych zasad, ale nabywa także określonych praw. Współczesne galerie handlowe w Warszawie i innych miastach są na etapie rozbudowy lub modernizacji. Ich właściciele chętnie negocjują umowy z różnorodnymi partnerami, którzy poszerzą dotychczasową ofertę. Szansę mają nie tylko wielcy gracze i sieci handlowe, ale również małe, lokalne podmioty. Wystarczy, że ich oferta jest wyrazista i może przypaść do gustu konsumentom. Potrzeby najemców są różne, dlatego nie istnieje jeden, konkretny wzór umowy najmu. Każdy dokument tego typu powinien mieć jednak kilka ważnych punktów głównych, do których można dopisywać również załączniki.

Inwestycja wynajmującego

Umowy najmu lokalu to forma lokaty w nieruchomość. Warto mieć kontrolę nad całym procesem, zwłaszcza że stroną, która jako pierwsza przedstawia swoją ofertę są galerie handlowe w Warszawie. W osobie właściciela lub administratora. Co powinien zawierać dokument? Na pewno przedmiot i cel umowy oraz okres najmu. Warto uściślić dzień wydania lokalu oraz wysokość czynszu i innych opłat eksploatacyjnych. Najemca musi mieć wiedzę na temat ewentualnych opłatach marketingowych. Wszystkie terminy płatności, kaucje, gwarancje czy depozyt bankowy muszą znaleźć się w umowie. Podobnie jak ewentualne kary za szkody lub skutki zaniedbań ze strony wynajmującego.

Uwaga na załączniki

Ponieważ diabeł tkwi w szczegółach, warto przyjrzeć się detalom, pozornie nieistotnym. Dotyczą one stanu technicznego budynku, informacji o wprowadzanych zmianach, ogólnej eksploatacji, terminach wywozu śmieci. W tym miejscu można doprecyzować na przykład konsekwencje braku płatności. Wynajmujący może się domagać jakiegoś zabezpieczenia na wypadek utraty płynności finansowej. Wszelkie aneksy powinny także objąć zagadnienia, związane ze wzrostem czynszu. Może on podlegać waloryzacji według wskaźnika, zaznaczonego w treści umowy. Dobrym pomysłem jest także określenie, co jaki czas najemca galerii handlowej w Warszawie powinien się kontaktować z wynajmującym i w jaki sposób.

Wytyczne dotyczące lokalu

Galerie handlowe w Warszawie mają wewnętrzne wytyczne, obejmujące wygląd lokali na terenie obiektu. Wynajmujący może się upierać przy maksymalnym ujednoliceniu witryny lub wręcz przeciwnie, postawi na różnorodność. To drugie podejście jest dość typowe dla obiektów prestiżowych. Oznacza, że wybrane przez nas centrum handlowe jest znacznie bardziej skore do kompromisu. Najczęstsze ograniczenia, na jakie ewentualnie można się nastawić to kwestie, dotyczące wysokości cokołów ekspozycji produktów w witrynie oraz ogólnej estetyki, która powinna współgrać z resztą wnętrza. Najemca musi także respektować ograniczenia, wynikające ze specyfiki budynku, sposobu rozłożenia instalacji i wielu innych. Osobne wytyczne dotyczą wszystkich punktów handlowych lub usługowych, zlokalizowanych na tak zwanych wyspach.

Umieszczenie biznesu w galerii handlowej najczęściej oznacza wielu nowych klientów. Jeśli poznają i polubią konkretną markę, będą jej wierni. Nawet wówczas, gdy czas umowy najmu się skończy i firma zmieni swoją lokalizację.

Na co zwrócić uwagę przy umowie najmu w galerii handlowej?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *