Dlaczego unikatowa treść jest tak ważna w pozycjonowaniu w e-commerce?

Pozycjonowanie strony internetowej składa się z kilku elementów i działań – wiele z nich jest dosyć jasnych i skonkretyzowanych. Wiadomo, jak idealnie powinny wyglądać adresy URL i jak szybko powinna się ładować witryna (oczywiście jak najszybciej). Jest jednak jeden element, który nie jest tak łatwy do konkretnego określenia i wymaga nieco większej inwencji. To treść na stronie internetowej – koniecznie unikatowa. Dlaczego to takie ważne?

Unikanie duplikowania treści… unikatowością

Jednym z największych grzechów pozycjonowania w sieci jest duplikowanie treści. Jeśli content na danej stronie internetowej jest taki sam lub bardzo zbliżony do treści z innej witryny – możemy się pożegnać z wysokimi miejscami w wynikach wyszukiwania. Zagadnienie może dotyczyć nie tylko powielania treści na stronie z innej witryny, ale i wewnątrz samej strony internetowej. Zdarza się to, jeśli dany tekst pojawia się w dwóch różnych miejscach na danej stronie internetowej (na przykład w dwóch zakładkach). Może się to także wydarzyć przy zastosowaniu filtrowania. Zduplikowana treść (ang. duplicate content) bardzo wpływa na nieprzyjazne postrzeganie strony internetowej przez roboty Google.

Dawanie powodu, by dać się odwiedzić

Unikalne treści na danej stronie internetowej to także powód by ją odwiedzać. Jeśli decydujemy się pisać na naszej witrynie o tematach, których nie dotyka nasza konkurencja, odpowiadać na pytania, na które jeszcze nikt w sieci wyczerpująco nie odpowiedział albo zwyczajnie dostarczamy odbiorcom treści budzących u nich zainteresowanie i emocje – automatycznie zyskujemy coraz większą liczbę odwiedzających naszą stronę internetową. Jak to się ma do pozycjonowania? Ruch na stronie to także element, który wpływa pozytywnie na ocenę naszej witryny przez roboty Google. Zatem im więcej przyciągniemy czytelników ciekawymi treściami – tym lepiej będzie się miała nasza strona w aspekcie wspinania się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania.

Stwarzanie kluczowych okazji

Kolejny aspekt tworzenia unikalnych treści na stronę internetową to kreowanie unikatowych okazji do stosowania słów kluczowych. Coraz to nowe, ciekawsze teksty na naszej witrynie są okazją do umieszczenia w nich słów, na które pozycjonujemy naszą stronę internetową. Nasycenie słowami kluczowymi jest – nomen omen – kluczowe dla udanych działań związanych z SEO. Warto mieć miejsce na stronie internetowej do kreowania dużego, ale i naturalnego nasycenia słowami, które mają nas wywindować coraz wyżej w wynikach wyszukiwania.

Przestrzeganie prawa

W kontekście tworzenia treści na strony internetowe warto wspomnieć także o aspekcie prawnym. Kopiowanie treści z innych witryn i wykorzystywanie jej na swojej stronie internetowej jest niezgodne z prawem. Nie dotyczy to jedynie treści, ale i grafik. Poza karami związanymi z powielaniem treści, do której nie ma się praw autorskich, istnieje ryzyko nawet zamknięcia nagminnie kopiującej od innych strony internetowej. A zamknięta strona internetowa na pewno nie znajdzie się w wynikach wyszukiwania.

Jak tworzyć unikalne treści na stronę internetową?

Na początek warto zastanowić się i zebrać listę tematów, którymi w szczególny sposób mogą być zainteresowani nasi odbiorcy. Poleca się przeanalizowanie, jakie zagadnienia z danej dziedziny rzadko porusza się w sieci i rozważyć, czy będziemy w stanie dostarczyć treści w tej tematyce.

Dobrze jest zatem wyjść też od tego, na czym się znamy i jaką wiedzą możemy podzielić się z odbiorcami. Tworząc witrynę internetową na określony temat lub w określonej branży na pewno posiadamy wiedzę, doświadczenie i garść ciekawostek, które mogą zainteresować potencjalnych odwiedzających, a dla nas być tematem dla unikalnych tekstów.

Jeśli samemu brakuje nam kreatywności i przychodzi nam trudniej wymyślanie pomysłów na unikalne treści, warto zwrócić się z tym zadaniem do profesjonalistów w postaci agencji interaktywnych i copywriterów. Firmy i osoby, które zawodowo zajmują się pisaniem i pracują w oparciu o swoją inwencję twórczą, powinny poradzić sobie z tematem kreowania unikatowych tekstów. Wyspecjalizowani w określonej branży wiedzą dodatkowo, jakie treści z danej dziedziny już znajdują się w sieci, a jakich zagadnień jeszcze nie poruszono albo nie opisano w sposób wyczerpujący. Profesjonaliści wspomogą także w odpowiednim doborze i rozmieszczeniu słów kluczowych oraz – jeśli są rzetelni – będą zapewnieniem, że nasza witryna nie naruszy niczyich praw autorskich.

Dlaczego unikatowa treść jest tak ważna w pozycjonowaniu w e-commerce?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *