Audyt SEO – podstawa efektywnego pozycjonowania

W procesie pozycjonowania chodzi o poprawę pozycji danej witryny w Google. Każdy etap podczas realizacji ma ogromny wpływ na efektywność, dlatego większość przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług agencji SEO. Pierwszym z nich jest zawsze audyt SEO, który dla większości firm stanowi fundamentalne działanie, bez którego rozpoczęcie współpracy nie byłoby możliwe. Każda witryna dostępna w sieci zazwyczaj ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania Google SERP (Search Engine Results Page – strona z wynikami) i nie generuje w ten sposób żadnego ruchu. Dlaczego? Dlatego, że z reguły internauta przegląda maksymalnie 1-3 strony wyników wyszukiwania, lecz w większości przypadków znajduje odpowiedź na swoje pytanie już na stronie pierwszej. Tym samym zdecydowanie warto się na niej znaleźć.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, polegający na poprawie pozycji witryny w Google, który przeprowadza się zazwyczaj przy udziale agencji SEO. Wyróżniamy trzy podstawowe etapy działania:

  • Audyt SEO;
  • działania on-site;
  • działania off-site.

Dopiero prawidłowe wykonanie każdego z powyższych etapów gwarantuje dobre i przewidywalne wyniki, nie jest to jednak zadanie proste. W każdym etapie należy przeprowadzić nawet kilkaset pojedynczych kroków, przez co wraz z każdym z nich rośnie ryzyko popełnienia błędu. Część z nich nie jest zbyt niebezpieczna, część może jednak skutkować wykluczeniem domeny z rankingu, co w efekcie prowadzi do bardzo dużych kłopotów.

Audyt SEO – na czym polega i do czego służy?

Pierwszym zadaniem jest audyt SEO, który wiele agencji SEO przeprowadza jeszcze przed rozpoczęciem prac związanych z pozycjonowaniem. Nie dzieje się to bez powodu.

Audyt polega na dokładnej i bardzo precyzyjnej analizie całej witryny WWW pod kątem zgodności jej kodu źródłowego z wytycznymi algorytmu Google. Dzięki niemu, pozycjonerzy, programiści oraz stratedzy są w stanie dokładnie zapoznać się z obecnym stanem witryny i poznać zakres prac niezbędnych do przeprowadzenia. Bez audytu SEO pozycjonowanie jest błądzeniem we mgle, które nie może się udać.

W trakcie audytu zespoły najlepszych specjalistów sprawdzą między innymi obecność nagłówków i ich hierarchię, paginację, adresy kanoniczne, błędy w witrynie, logi, meta-tagi oraz stan indeksacji czy też analizę konkurencji. Łącznie do wykonania jest nawet kilkaset kroków, a każdy z nich jest tak samo istotny z punktu widzenia dalszych prac.

Inne działania SEO w procesie pozycjonowania

Audyt SEO to tylko pierwszy etap działań, kolejne są równie skomplikowane. W działaniach on-site należy zmodyfikować cały kod źródłowy witryny pod kątem wyszukiwarki Google. Proces ten może zająć nawet kilka miesięcy w przypadku szczególnie obszernych witryn, w których należy uzupełnić np. opisy produktów oraz kategorii. W ostatnim etapie należy zadbać o zbudowanie jak największej bazy backlinków, które prowadzą do strony WWW poddanej pozycjonowaniu. Rezultaty i efektywność można zauważyć już po kilku tygodniach w przypadku niszowych fraz kluczowych oraz nawet kilka miesięcy w przypadku słów o dużej popularności.

Zdjęcie: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.